ملاقات اعضای رهبری مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی با هیئت وزارت امور خارجه

در تاریخ 21 مه 2022، یک هیئت از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقه‌ای (CSRS)، شامل داکتر شاه‌رُخ صِهِیب رَوفی، رئیس این مرکز، و آقایان مدثر اسلامی و حکمت‌الله حلاند، اعضای شورای علمی مرکز، با داکتر ذاکر جلالی، رئیس سیاسی سوم وزارت امور خارجه، و داکتر ولی‌الله شاهین، رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک (CSS) وزارت امور خارجه، ملاقات کردند.

هدف از این ملاقات، تقویت همکاری بین دو مرکز و به طور کلی بین مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقه‌ای و وزارت امور خارجه بود.

در ابتدای جلسه، دکتر صِهِیب رَوفی به طور مختصر درباره فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبردی و منطقه‌ای توضیح داد و گفت که این نهاد می‌خواهد در مسائل ملی و تقویت نظام کنونی نقش مثبتی ایفا کند.

سپس، اعضای شورای علمی CSRS، آقایان مدثر اسلامی و حکمت‌الله حلاند ، نیز به اهمیت و برخی جنبه‌های همکاری بین دو طرف اشاره کردند.

دکتر ولی‌الله شاهین، رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت امور خارجه، از کار و برنامه‌های CSRS تجلیل کرد و گفت که مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت امور خارجه و وزارت به طور کلی از همکاری با CSRS دریغ نخواهند کرد.

داکتر ذاکر جلالی، رئیس ریاست سیاسی سوم وزارت امور خارجه، در سخنان خود، امکان همکاری مشترک در چارچوب نظام کنونی را فرصت خوبی دانست و وعده همه‌گونه همکاری داد.

هیئت CSRS همچنین برخی از انتشارات خود را به طرف مقابل ارائه داد و هر دو طرف وعده دادند که تمام انتشارات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در پایان جلسه، هیئت CSRS قول داد که پیش‌نویسی از یادداشت تفاهم (MoU) را با مرکز مطالعات استراتیژیک (CSS) وزارت امور خارجه به منظور تنظیم همکاری دوجانبه بین CSRS و CSS به اشتراک بگذارد و چنین جلساتی برای تقویت همکاری دوجانبه بین دو مرکز ادامه خواهد یافت.

ملاقات اعضای رهبری مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی با هیئت وزارت امور خارجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top