سمینار: تاریخ نگاری معاصر افغانستان؛ تجارب، فرصت ها و موانع

مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی (CSRS) سمیناری تحت عنوان «تاریخ نګاری معاصر افغانستان؛ تجارب، فرصت ها و موانع» را روز دوشنبه ( ۳ میزان ۱۴۰۲) در تالار کنفرانس‌های این مرکز برگزار کرد.

در سخنان افتتاحیه این سمینار دکتور شاه‌رخ رؤوفی رئیس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی ضمن خوش آمدید به اشتراک‌کنندگان سمینار، پیرامون ارزش و اهمیت دانش تاریخ و نقش آن در تعالی و شگوفایی جامعه انسانی صحبت نمود.

متعاقبا مهمان ویژه و سخنران سمینار دکتور فضل غنی مجددی رئیس انجمن دعوت اسلامی افغانان مقیم آمریکا، بحث علمی‌یی را در این زمینه به اشتراک کنندگان ارائه نمودند و بر اهمیت تاریخ، تاریخ معاصر افغانستان، فرصت ها و موانع تاریخ نګاری در افغانستان نکات ارزنده ای را مطرح کردند.

محترم استاد محمد زمان مزمل شخصیت علمی کشور نیز بر اهمیت پرداختن به تاریخ معاصر و پرده برداشتن از زوایای مهم آن را یکی از مسؤلیت های نسل کنونی بر شمردند.

سپس اشتراک‌کنندگان با تعلیقات علمی، پیشنهادات و سوالات خویش در این سمینار سهم گرفتند و از مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی برای برگزاری این‌چنین سمینارها اظهار تشکری نموده و خواستار برگزاری سمینارهای مشابه در آینده شدند. محترم استاد نصیر احمد نویدی، مسؤل انجمن تاریخ مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی ضمن سخنان همه‌جانبه خود به جمع‌بندی موضوعات مطروحه‌ی سمینار پرداختند، و از ادامه بحث‌های علمی و آکادمیک در مسایل تاریخی کشور از طرف انجمن تاریخ اطمینان دادند.

سمینار به دعائیه محترم قاضی محمد حسن اسلامی پایان یافت.

سمینار: تاریخ نگاری معاصر افغانستان؛ تجارب، فرصت ها و موانع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top