اعضای تیم

اعضای تیم ما

دکتور شاهرخ روؤفی
رئیس مرکز مطالعات

دکتور شاهرخ رؤوفی، یکی از پژوهشگران برجسته در حوزه زبان و ادبیات عربی است. او دارای مدرک دکترا از پوهنتون بین المللی اسلامی مالزی می‌باشد، جایی که در رشته زبان و ادبیات عربی تحصیل کرده است. دکتور رؤوفی با رتبه علمی "پوهندوی" فعالیت می‌کند و در حال حاضر به عنوان رئیس مرکز مطالعات مشغول به کار است.

دکتور رؤوفی در زمینه‌های مختلفی از جمله نقد ادبی، زبان‌شناسی و آموزش زبان عربی مقالات علمی متعددی منتشر کرده است. از جمله آثار او می‌توان به مقالاتی چون "نقد الآراء حول وضع النحو العربي عند العرب" و "جهود القدامى في تأصيل النحو العربي: دراسة تأصيلية تحليلية" اشاره کرد. وی همچنین در مجلات داخلی و بین‌المللی معتبر به انتشار مقالات خود پرداخته است.

علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، دکتور رؤوفی در زمینه تألیف و ترجمه نیز فعال است و آثار مهمی را در این زمینه به چاپ رسانده است. وی به عنوان یک محقق و نویسنده، در تلاش است تا به ارتقاء دانش زبان و ادبیات عربی کمک کند و نقش خود را در جامعه علمی ایفا نماید.

director@csrsaf.org786009699
فرید دلاوری
آمر دیپارتمنت مطالعات اقتصادی

فرید دلاوری یک متخصص در حوزه اقتصاد است که تحصیلات خود را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های معتبر گذرانده است. او در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کابل، افغانستان دریافت کرد. سپس در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) در کوالالامپور شد.

فرید دلاوری در کارنامه حرفه‌ای خود دارای تجربیات متنوعی است. از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون به عنوان معاون بخش نظارت بر بانکداری اسلامی و مالی در بانک مرکزی افغانستان فعالیت می‌کند. پیش از این، از ژوئن ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۲ به عنوان مدیر ارزیابی و نظارت در مؤسسه هرات-AICP مشغول به کار بود. او همچنین از اوت ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ به عنوان مدرس در دانشگاه‌های سلام و غالیب در کابل تدریس کرده است. تجربیات قبلی او شامل فعالیت به عنوان مسئول بازاریابی و دستیار مدیر منابع انسانی در بانک تجاری افغانستان و نیز ویراستار و خبرنگار در مجله SMEs در کابل می‌باشد.

نصیر احمد نویدی
آمر دیپارتمنت مطالعات تاریخی

نصیر احمد نویدی باشنده اصلی ولایت ننگرهار، ولسوالی سرخرود بوده در عقرب سال 1341 خورشیدی در گذر باغ علی مردان شهر کنه، جوار مسجد تاریخی عیدګاه کابل به دنیا آمده است. دورۀ ابتدائی را در مکتب سیدال خان ناصری و دورۀ متوسطه را در لیسۀ خیرخانه ( 1351هـ ش) به پایان رسانیده. از صنف دوازدهم در سال 1359 ه ش از لیسۀ نادریۀ کابل سند فراغت حاصل نموده است.

در سال 1367 ه ش شامل انستیتیوت تربیۀ معلم ( معهد شرعی عالی) برای مهاجرین در پشاور شامل گردیده و دورۀ لیسانس در تعلیمات اسلامی ( اصول الدین) را در سال 1374 هـ ش ( 1995م) در پوهنتون بین المللی اسلامی اسلام آباد و دورۀ ماستری را در تخصص روابط بین الملل در سال 1384 هـ ش ( 2005م) به درجۀ ممتاز به پایۀ اکمال رسانیده است.

از جوانی با قلم و نویسنده گی سروکار داشته در جریدۀ " پیغام" و مجلۀ " کوثر" به عنوان نویسنده و خبر نگار کار نموده و به حیث سردبیر مجلۀ " مستقبل " منتشرۀ کابل، ایفای خدمت نموده است. نصیراحمد نویدی، در گذشته وحال، عضویت هیئت تأسیسی تعدادی از مؤسسات علمی وفرهنگی را نیز دارا می باشد. از وی، طی سی و پنج سالی که به نویسنده گی آغاز نموده، به صد ها مقاله در مجلۀ کوثر، جریدۀ پیغام، مجلۀ مستقبل، اصلاح ملی، معرفت، ژوند، پیام صبا و سایت های مختلف افغانی به نشر رسیده است. وی در بازبینی و ادِت ده ها کتاب و اثر علمی نقش داشته و برای شان مقدمه و تقریظ نوشته است.

عضو مؤسس مرکز مطالعات استراتیژیک و منطقوی بوده و در حال حاضرمسؤلیت تحقیقات تاریخی آنرا به عهده دارد.

طی دو دههٔ گزشته، تعدادی از مقالات تحقیقی اش در ژورنال های ملی و بین المللی به نشر رسیده است.

استاد معراج الدین جلالی
آمر دیپارتمنت حقوقی

معراج الدین جلالی دارای مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق و فقه اسلامی از پوهنتون خصوصی سلام است که در سپتامبر ۲۰۱۶ به اتمام رسانده است. او همچنین مدرک لیسانس خود را در رشته هنر از پوهنتون کابل در دسامبر ۲۰۰۷ دریافت کرده است. سوابق تحصیلی او شامل مرحله قضایی در دیوان عالی (می ۲۰۰۸ – ژوئن ۲۰۰۹) و دیپلم مکتب از مکتب حضرت علی (مارس ۱۹۹۲ – دسامبر ۲۰۰۳) می‌باشد. به علاوه، او دوره‌ای در زبان انگلیسی حقوقی در جریان مرحله قضایی خود در کابل گذرانده است.


معراج الدین در حال حاضر از ماه آگست ۲۰۲۱ به عنوان آمر دیپارتمنت خدمات حقوقی در مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی (CSRS) خدمت می‌کند. پیش از این، او به عنوان مدیر حقوقی و حکومتی در دفتر ریاست جمهوری برای سیاست و استراتژی از آوریل ۲۰۲۰ تا آگست ۲۰۲۱ فعالیت کرده است. تجربه گسترده او شامل کار نیمه‌ وقت در دیپارتمنت ترجمه در CSRS و همچنین موقعیت‌های مختلف حقوقی در برنامه حمایت از سکتور عدلی (JSSP) است، که شامل نقش‌های رهبری تیم و مشاور حقوقی می‌باشد. او همچنین به عنوان متخصص ارشد حقوقی در وزارت مالیه در پروژه‌ای تحت حمایت بانک جهانی و به عنوان قاضی در دیوان عالی در ولایت تخار کار کرده است

عبدالصبور مبارز
آمر دیپارتمنت مطالعات سیاسی

عبدالصبور مبارز، فرزند گل محمد، در سال ۱۳۷۰ هجری شمسی در ولایت ننگرهار به دنیا آمده است. او در سال ۱۳۹۲ هجری لمری در رشته حقوق و علوم سیاسی مدرک لیسانس و در سال ۱۳۹۸ هجری لمری در همان رشته مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرده است. از سال ۱۳۹۳ هجری لمری تا ۱۳۹۸ هجری لمری، او رئیس و استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه الفلاح جلال‌آباد بوده و پس از آن به عنوان استاد در دانشگاه‌های ننگرهار، التقوی، افغانستان، بايزيد روشان، جهان و دنيا فعالیت کرده است. فعلاً او به عنوان پژوهشگر در بخش سازمان‌های محلی در مرکز مطالعات منطقه‌ای در آکادمی علوم افغانستان مشغول به کار است.

تاکنون چهار کتاب او منتشر شده و سه کتاب دیگر در دست چاپ دارد. همچنین نزدیک به ۵۰ مقاله در زمینه‌های علوم سیاسی، حقوقی، اجتماعی، فکری و سایر حوزه‌های مختلف منتشر کرده است. او همچنین دو مقاله را در مجلات بین‌المللی به چاپ رسانده است

Scroll to top