ملاقات هیأت مرکز مطالعات با سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرين افغانستان

دکتور فضل الهادی وزین، دکتور مصباح الله عبدالباقی و حکمت الله زلاند اعضای بورد علمی مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی، روز شنبه (15 حمل 1394 هـ ش) ساعت 4:00 عصر با وزیر محترم امور مهاجرین و عودت کننده‌گان جمهوری اسلامی افغانستان آقای سید حسین عالمی بلخی، ملاقات داشتند.

هدف این ملاقات معرفی مرکز و جلب همکاری وزارت محترم امور مهاجرین برای طرح تحقیقاتی بود که مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی در همکاری با مراکز همکار در پاکستان و ایران، می‌خواهد انجام بدهد.

نخست دکتور فضل الهادی وزین احراز مقام وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان را برای آقای سید حسین عالمی بلخی تبریک گفته و مرکز مطالعات استراتژیک ومنطقوی را به طور مختصر به معرفی گرفت. آقای وزین همچنان از دست‌آوردهای سفر اخیر آقای بلخی به پاکستان ستایش کرد و این دست‌آوردها را در نخستین روزهای کاری ایشان، یک دست آورد بی‌سابقه این وزارت خواند.

آقای وزین گفت که مرکز مطالعات استراتژیک و منطقوی از شش سال به این‌سو در عرصۀ پژوهش‌ها و تحقیقات بی‌طرفانه پیرامون قضایای مهم کشور، فعالیت دارد و در کشورهای مختلف با مراکز تحقیقاتی تفاهمنامه‌هایی را، از آن جمله با مراکز معتبر در پاکستان و ایران، به امضا رسانیده است.

به گفته آقای وزین قضیۀ مهاجرین افغان در کشورهای ایران و پاکستان، قضیۀ اساسی کاری مرکز مطالعات در سال 1394 خواهد بود و با مراکز تحقیقاتی همکار در ایران و  پاکستان، مشترکاً روی اين قضيه تحقیقات خواهد کرد. این تحقیقات روی وضعیت مهاجرین افغان در ایران و پاکستان، چگونگی و مشکلات در بازگشت مهاجرین و جابجایی آنها در کشور، انجام خواهد شد. بنابراین مرکز مطالعات خواهان همکاری وزارت محترم مهاجرين و عودت کننده‌گان در این عرصه می‌باشد.

وزیر امور مهاجرین نیز کار تحقیقاتی مرکز را در این عرصه یک گام مثبت خواند و افزود که وزارت نیز یک ریاست تحقیقات و معلومات دارد و به این بخش توجه بیشتری دارد.

آقای بلخی به هیأت مرکز مطالعات اطمینان داد که در صورت تقدیم کردن طرح و پلان تحقیقات در مورد مهاجرین افغان به وزارت امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، وزارت برای جلب همکاری برخی مؤسسات تلاش خواهد کرد.

در نتیجۀ اين ملاقات، به ادامۀ تعاون و همكارى بين وزارت امور مهاجرين و عودت كننده‌گان و مركز مطالعات استراتژيک ومنطقوی در عرصۀ مهاجرین توافق صورت گرفت.

15 (2) 15 (3)

پایان

ملاقات هیأت مرکز مطالعات با سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرين افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top