راه پيمايی در شهرهای مختلف كشور به دفاع از حكومت منتخب مصر

به غرض تقبيح كودتاي نظاميان مصر عليه نظام مشروع مرسي و محكوم كردن استبداد و دفاع از حكومت منتخب مردم، تظاهراتي از سوي نهادجوانان مسلمان افغانستان (نجم) در شهر كابل، جلال آباد، كندز، مزار و هرات در روز جمعه مبارك به راه انداخته شد كه در آن جمعي كثير از استادان دانشگاه ها، محصلان و جوانان و عامه مردم شركت كرده بودند و به يك صدا، مي گفتند: ما با مرسي هستيم، مرگ به استبداد و مرگ بر سيكولارها و مرگ برحاميان استبداد و سيكولار.

و در تظاهراتي كه در شهر كابل به راه انداخته شده بود افزون بر نهاد نجم، بنياد اسلامي مدثر و مركزثقافت اسلامي نيز سهم در برگزاري آن داشتند.

در اين راه پيمايي همه حضار احساسات خود را در برابر ملت مسلمان مصر و رئيس جمهور منتخب مردم محترم محمد مرسي تبارز دادند.

در قطعنامه ي كه به اين مناسبت تهيه ديده شده بود تاكيد گرديده بود كه افغانستان رابطه ديپماتيكي خود را با رژيم كودتايي قطع نمايد و نبايد اين رژيم مستيد كودتايي را به رسميت بشناسد تا زماني كه حکومت قانونی و منتخب مردم به رياست محمد مرسي برگشت نمايد.

همچنان از حکومت ها و سازمان بين الملل و كنفرانس همكاري كشورهاي اسلامي ونهاد های حقوق بشر و جامع مدنی خواسته شده است كه در كنارتقبيح كودتاي نظامي جنرالان مصر، به حمايت از رژيم مشروع مرسي به گونه كه لازم است بپردازند.

محترم دكتور وزين و محترم شيخ القران مولوي عبدالصبور، محترم دكتور رحمت الله زاهد رئيس نهاد جوانان مسلمان افغانستان و محترم فضلي آماج رئيس بنياد المدثر  در اين كه چرا ما افغان ها در كشور خود قضيه مصر را مطرح نماييم و به دفاع از مرسي و حكومت مشروع و منتخب را بپردازيم، گفتند:

چون همه مسلمانان حيثيت يك جسد را دارند و در غم و شادي شريك اند و شرعا مكلف اند كه به امور يكديگر اهتمام داشته باشند و از آبرو يكديگر دفاع نمايند، و ما جزء خانواده اسلام هستيم و با برادران مسلمان مصر برادريم و شرعا مكلف هستيم كه در كنار برادران مسلمان مصر باشيم.

راه پيمايی در شهرهای مختلف كشور به دفاع از حكومت منتخب مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top